O Manfrotto?

Z siedzibą w Cassola w północnych Włoszech, Manfrotto projektuje, produkuje i sprzedaje szeroką gamę sprzętu fotograficznego i oświetleniowego dla profesjonalnych rynków fotograficznych, filmowych, teatralnych, rozrywkowych i wideo. Linia produktów obejmuje szeroki zakres statywów i głowic kamer, statywów oświetleniowych i akcesoriów.

Produkty Manfrotto sprzedawane są przez własne spółki dystrybucyjne Manfrotto Distribution zlokalizowane w Chinach, Francji, Niemczech, Hongkongu, Włoszech, Japonii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Holandii, a także przez niezależnych dystrybutorów w ponad 65 krajach na całym świecie! Bezkonkurencyjna siła międzynarodowej sieci dystrybucji oraz wysiłki całego zespołu spółki i dystrybutorów stanowią kluczowy element sukcesu linii. Spółki dystrybucyjne grupy zapewniają bezpośredni dostęp do rynku, trendów i wymagań, co ma zasadnicze znaczenie w utrzymaniu czołowej pozycji spółki w zakresie rozwoju i innowacji.

Manfrotto nieustannie inwestuje w najnowsze technologie i stale ocenia asortyment produktów, potrzeby produkcyjne i trendy konsumenckie. Niniejsza polityka zapewnia najwyższe standardy jakości na wszystkich etapach i wyznacza standardy, których przestrzegają inni.

Produkty Manfrotto są produkowane przez jednostki Manfrotto Supports i Manfrotto Bags


Historia

Początek
Pod koniec lat 60-tych Lino Manfrotto był fotoreporterem pracującym dla włoskich dzienników Il Gazzettino i Il Giornale di Vicenza w Bassano del Grappa. Zajmował się również fotografią przemysłową i reklamową. Wyposażenie studia fotograficznego było nieporęczne, ciężkie i nie ułatwiało pracy zawodowcom. Rynek oferował szeroki asortyment akcesoriów oświetleniowych, ale całkowicie zaniedbał podstawowe akcesoria takie jak statywy, tyczki czy urządzenia mocujące. Z pomocą współpracownika, Lino Manfrotto stworzył swój pierwszy produkt – lekki i mocny statyw do lampy, który był w końcu wystarczająco wysoki. Przez kilka lat wytworzył jedynie parę sztuk, aby zaspokoić potrzeby przyjaciół fotografów. Później zdecydował się zaprezentować je na poziomie międzynarodowym, otrzymując pierwsze znaczące zamówienie od szwajcarskiego dystrybutora.

Garaż stał się warsztatem produkcyjnym, gdzie zaczęły być produkowane pierwsze tyczki, pręty teleskopowe i statywy. Manfrotto szybko zrozumiał, że jego moce produkcyjne były niewystarczające, by sprostać wszystkim zamówieniom od klientów.


Lata 70.

W 1972 roku Lino Manfrotto poznał Gilberto Battocchio, technika pracującego dla firmy mechanicznej Bassano. Dusza handlowca i projektanta produktów spotkała swój odpowiednik techniczny. Była to niezwykle ważna chwila. Spotkanie Battocchio zmieniło produkt Lino w rozwiązanie trójwymiarowe. Stworzyli oni zgrany zespół i w ciągu kilku lat rozwinęło się wiodące przedsiębiorstwo na światowym poziomie.

W 1974 roku na rynku pojawił się pierwszy statyw Manfrotto. Innowacyjne, lekkie i mające wiele zastosowań statywy i stojaki Manfrotto odniosły sukces na wielu rynkach. Produkty spółki, takie jak Superboom, Autopole® czy Superclamp®, stały się ważną częścią każdego liczącego się studia fotograficznego na świecie. A konkurencja? Podążała za pomysłami Manfrotto i kopiowała jego produkty, ale nie była w stanie dorównać Manfrotto pod względem innowacji, jakości, wydajności i obsługi.


Lata 80.
Grupa rozrosła się, a w 1986 roku liczyła już 6 zakładów produkcyjnych w Bassano. W ciągu kolejnych dwóch lat Manfrotto otworzył następne 5 zakładów w Feltre.

Na przełomie lat 1987/88 powstała marka Avenger i rozpoczęto produkcję odpowiadając na potrzeby rynku fotograficznego i kinowego. Jakość produktu stała się znakiem rozpoznawczym tej linii, która mogła wytrzymać ekstremalne użytkowanie, trudne warunki atmosferyczne i odznaczała się dużym udźwigiem.

Innowacyjne i wysokiej jakości produkty rozpoznawalnej na całym świecie marki i rozbudowanej sieci dystrybucyjnej obejmującej 140 krajów i zatrudniającej kadrę najwyższego szczebla przyciągnęły zainteresowanie inwestorów zagranicznych. W 1989 roku cały pakiet udziałów Lino Manfrotto został sprzedany brytyjskiej spółce Vitec Group plc, notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W tym czasie spółka działała w sektorze nadawczym za pośrednictwem amerykańskich, niemieckich, angielskich i francuskich spółek zależnych.


Lata 90.
W 1992 roku nastąpił zakup francuskiej spółki Gitzo, lidera w sektorze statywów i głowic dla najwyższej klasy amatorów i profesjonalnych fotografów.

W 1993 roku została kupiona amerykańska spółka Bogen, specjalizująca się w dystrybucji materiałów fotograficznych w USA.*


2000-2016
W 2004 roku została założona w Niemczech spółka dystrybucyjna Bogen Imaging GmbH.

W 2005 roku została przejęta izraelska spółka Kata, lider w branży pokrowców na kamery wideo. W tym samym roku grupa otrzymała również licencję na dystrybucję pokrowców fotograficznych National Geographic.

W 2006 roku do sieci dystrybucyjnej Bogen Imaging zostały dodane dwie nowe grupy, jedna z siedzibą w Japonii, a druga w Wielkiej Brytanii.

W 2010 roku Bogen Imaging zmieniło swoją nazwę na Manfrotto Distribution w krajach swojej ówczesnej działalności obejmujących Niemcy, Francję, Włochy, Wielką Brytanię, Japonię i USA. W tym samym roku powstały dwie nowe spółki Manfrotto Distribution z siedzibą w Szanghaju i Hongkongu.

W 2011 roku spółka przejęła markę Lastolite, wiodącego producenta teł i urządzeń nieprzepuszczających światła dla przemysłu fotograficznego i wideo. Lastolite stał się również dystrybutorem papierowych teł marki Colorama.

W 2016 roku w Holandii powstało nowe centrum Manfrotto Distribution, co jeszcze bardziej umocniło bezpośrednią dystrybucję wszystkich produktów Manfrotto.


Czasy obecne i przyszłość
W ostatnich latach pojawienie się technologii cyfrowej znacząco zmieniło branżę fotograficzną i filmową, kreując miliony nowych entuzjastów fotografii. Manfrotto przewidział ten trend i czerpie z własnych doświadczeń w celu promowania nowych rozwiązań dla fotografów i kamerzystów na całym świecie..

W 2010 roku spółka Manfrotto przeszła ewolucję marki rozszerzając swoją główną działalność z hobbystów i zawodowców na nowych „społecznych” entuzjastów urządzeń nagrywających, takich jak smartfony i mniejsze kamery, dla których zdjęcia i filmy wideo stanowią kluczową walutę społeczną, którą mogą się dzielić w rozwijającym się wirtualnym miejscu spotkań sieci społecznościowych. Z pomocą znanej agencji reklamowej marka zmieniła swoją główną działalność z “Proven professional” na bardziej inspirującą obietnicę “Imagine More”. W ten sposób spółka Manfrotto rozpoczęła swoją podróż ku Power Brand.

“Manfrotto Imagine More” określa misję służenia kreatywnej społeczności obrazowania w zakresie pełniejszego wyrażania i odkrywaniu swojej wyobraźni, niezależnie od poziomu kompetencji technicznych. Misja ta przyświeca spółce w procesie tworzenia nowych produktów, takich jak urządzenia z diodami LED, akcesoria do fotografii iPhone®, nowe rozwiązania do nagrywania filmów wideo, nowe pokrowce i rozwiązania wyposażeniowe, które będą służyć wielu entuzjastom i profesjonalistom w dziedzinie obrazowania na całym świecie, niezależnie od ich poziomu umiejętności, sprzętu i misji.

Nasze marki